ՆորություններՏնտեսական

Հրազդանի ՋԷԿ-ի 5-րդ էներգաբլոկի աշխատանքը դադարեցվել է. կայանի նորոգման գումար չկա

Կայանի արտադրած էլեկտրաէներգիան նախատեսվում էր արտահանել Իրան ու դրա շնորհիվ եկամուտ ստանալ։ Բայց խոստացված բարձր լարման օդային գիծն այդպես էլ չկառուցվեց։

«Հրազդան-5» կայանի շահագործումը ժամանակավորապես դադարեցված է։ Տեղեկությունը Sputnik Արմենիային հայտնեցին «Գազպրոմ Արմենիա» ՓԲԸ-ի հասարակայնության և ԶԼՄ-ների հետ կապերի ծառայությունից։

Կայանի աշխատանքի դադարեցման պատճառը դրա գազատուրբինային տեղակայանքի (որը հիմնական սարքավորում է)  կապիտալ նորոգման անհրաժեշտությունն է։ Ըստ «Գազպրոմ Արմենիայի»` առանց  նորոգման դրա հետագա աշխատանքն անհնար է: Իսկ նորոգման համար նախնական հաշվարկով անհրաժեշտ է շուրջ 16 մլն. եվրո։

«Գազպրոմ Արմենիան» նշում է, որ այս գումարը չի փոխհատուցվել ՀՀ հանրային ծառայությունները կարգավորող հանձնաժողովի կողմից առաջարկված սակագներով:

Բացի այդ, ընկերությունը հիշեցնում է, որ «Հրազդան-5» կայանի արդիականացման նախագծով նախատեսված էր, որ կայանում արտադրված էլեկտրական էներգիայի հիմնական մասը (467 ՄՎտ) պետք է արտահանվեր Իրան: Արտահանումն էլ պետք է իրականացվեր Իրան-Հայաստան կառուցվող բարձր լարման օդային գծով։ Բայց այդ գծի  շինարարությունն  առ այսօր ավարտված չէ:

Արդյունքում, «Գազպրոմ Արմենիան»  արձանագրում է, որ «Հրազդան-5» կայանը, գործարկումից ի վեր, աշխատել է ոչ կանոնավոր և իր հզորությունների մոտ 30%-ի չափով, ինչը բերել է նշված գործունեության վնասաբերության։ Դրա հետևանքով ընկերությունն արդեն շուրջ 100 մլն. ԱՄՆ դոլարի վարկ ունի, ևս  16 մլն եվրո էլ անհրաժեշտ է կայանի գազատուրբինի կապիտալ նորոգման համար։

Հիշեցնենք` Հրազդանի ՋԷԿ-ի 5-րդ էներգաբլոկը ամբողջական ծավալով շահագործման էր հանձնվել 2013թ.–ի դեկտեմբերի 2-ին։ Նույն օրը ստորագրվել էր համապատասխան փաստաթուղթ, որով «Գազպրոմը» ձեռք էր բերել «ՀայՌուսգազարդի» բաժնետոմսերի 20 տոկոսը` դառնալով ընկերության լիակատար բաժնետեր:

Ինչ վերաբերում է «Իրան-Հայաստան» էլեկտրահաղորդման օդային գծի կառուցմանը, դրա վերջնաժամկետը վերջին անգամ հետաձգվել էր 2019թ–ին։ Նոր վերջնաժամկետ էր սահմանվել 2020թ. տարեվերջը։

Իսկզբանե ենթադրվում էր, որ շինարարությունը պետք է ավարտվի 2018 թվականին։

Հիշեցնենք նաև, որ դեպի Իրան գնացող գիծը կառուցվում է Իրանի միջոցներով։ Նախատեսված 107,9 մլն եվրոյի 77%–ը տրամադրել է Իրանի արտահանման և զարգացման բանկը, 23%–ը` հիմնական կապալառու «Sunir» ընկերությունը։

armeniasputnik.am

Back to top button
Close